دهمين نشست شوراي آموزش و پرورش استان یزد


یزدفردا "دهمين نشست شوراي آموزش و پرورش استان در سالن شهيد ساداتي برگزار شد.

گراميداشت هفته شوراهاي آموزش و پرورش، تقويت صندوق وام فرهنگيان، تعيين ضرايب نرخ سرانه مدارس و رفع مشکلات تغيير کاربري زمين هاي آموزشي از مهمترين مباحث دهمين نشست شوراي آموزش و پرورش استان بود.

استاندار يزد در اين جلسه با گراميداشت هفته شوراهاي آموزش و پرورش کسب رتبه 4 کشورتوسط شوراي آموزش و پرورش استان راستود و از زحمات ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران و مجموعه اعضاي شوراي آموزش و پرورش استان که درجلسات وتصميم گيري هاي شوراي آموزش و پرورش مشارکتي فعال داشته اند تقدير کرد.

محمدرضا فلاح زاده موفقيت هنرآموزان هنرستانها را در کسب رتبه اول کارداني 88 تبريک گفت و از زحمات دانش آموزان و خانواده هاي آنان و فرهنگيان تقدير کرد.

وي در ادامه استفاده از فکر و عقل جمعي، تحقق نظارت مردمي در آموزش وپرورش، تصويب بهترين طرح ها در زمينه تعليم و تربيت، توزيع عادلانه کمک ها، احداث و بهسازي مدارس، برنامه ريزي براي جذب کمک هاي مردمي را از جمله اهداف و وظايف شوراي آموزش و پرورش ذکر کرد.

بهره مندي فرهنگيان از تسهيلات صندوق مهر رضا

70 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه به فرهنگيان پرداخت مي شود.

رئيس سازمان آموزش و پرورش يزد در نشست شوراي آموزش و پرورش استان از تصويب 70 ميليارد ريال کمک دولت براي به صندوق وام فرهنگيان از سري مصوبات دور دوم سفر رياست جمهوري به يزد خبر داد و افزود درراستاي قدرداني اززحمات فرهنگيان وتلاش هاي آنان درکسب 16 سال رتبه اول کنکور سراسري اين اعتبار ازسوي دولت محترم به فرهنگيان استان اختصاص داده شده است

محمدرضا باغستاني با تقدير از نماينده ولي فقيه واستاندار محترم که براي تحقق اين موضوع تلاش وپيگيري نموده اند افزود در اين راستا ماهيانه مبلغ ده ميليون ريال تسهيلات با کارمزد 4% به قريب 600 نفر از فرهنگيان شاغل و بازنشسته استان پرداخت مي شود.

وي افزود زمينه اجرائي شدن اين مصوبه از اول بهمن ماه فراهم شده است و صندوق مهر رضا متولي پرداخت اين تسهيلات است و انتظار مي رود ساليانه نزديک به 600 هزار نفر از معلمان از اين وام بهره مند شوند.

باغستاني شمار فرهنگيان شاغل و بازنشسته استان را قريب 28 هزار نفر ذکر کرد و اظهار اميدواري کرد در عرض 4 سال با توجه به اولويت تمام فرهنگيان از وام بهره مند شوند.

هفته شوراي آموزش و پرورش

هفته شوراها فرصت مناسبي براي آشنايي با اهداف و وظايف شوراي آموزش و پرورش به شمار مي رود.

رئيس سازمان آموزش و پرورش استان يزد در دهمين شوراي آموزش و پرورش استان يزد با تبريک هفته شوراها به تصويب قانون تشکيل شوراهاي آموزش و پرورش در 26/10/72 اشاره کرد و افزود اين اين قانون به منظور تفويض اختيار، تمرکز زدايي و تقويت مشارکت محلي براي ارتقاي فعاليت هاي آموزش و پرورش تصويب شده است.

محمدرضا باغستاني هدف از تصويب قانون شوراها را اولويت دادن به تعليم وتربيت در صدر نيازهاي جامعه و بهره گيري از امکانات محلي و منطقه اي براي رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود در 14 سال گذشته اين شورا در استان يزد توانسته است بسياري از مشکلات آموزش و پرورش را رفع نمايد.

وي شوراي آموزش و پرورش استان را در زمره اولين شورهاي آموزش و پرورش کشور دانست که در سال 74 شروع به کار کرده است و با مشارکت ائمه جمعه، فرمانداران ، بخشداران و مديران آموزش و پرورش و ساير اعضا توانسته است به اهداف قابل توجهي دست يابد.

باغستاني با برشمردن اهداف و وظايف شوراي آموزش و پرورش خاطرنشان کرد هفته شوراهاي آموزش و پرورش فرصت مناسبي براي آشنايي با اهداف و وظايف شوراي آموزش و پرورش بشمار مي رود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا